1 Inhoud

 7 Gecorrigeerde onderzoeksvraag & hypothese

 13 Literatuuropgave

 2 Samenvatting

 8 Werkwijze

 14 Bijlage I: Procesverslag

 3 Inleiding

 9 Resultatenverwerking

 15 Bijlage II: Resultaten

 4 Theorie

 10 Bevindingen en conclusies

 16/17 Bijlage III / IV: De MidiCar en De RPM

 5 Onderzoeksvraag & Hypothese

 11 Discussie

 6 Voorexperimenten

 12 Verbeterd vervolgexperiment


2. Samenvatting

Aanvankelijk was het doel van het onderzoek een kwantitatief onderzoek naar de invloed van (verschillende) versnellingen op de gravitropische effecten van taugé-wortels en met name de liminal angle (hoever past een wortel zich aan aan de zwaartekracht).

Na de voorexperimenten bleek echter de moeilijkheid van het onderzoek en ons gebrek aan ervaring op dit terrein. Daarom is de onderzoeksdoel verandert in een algemener en kwalitatief onderzoek naar de invloed van (verschillende) versnellingen op taugé-wortels. De twee belangrijkste bevindingen waren dat de wortels bij een hogere versnelling zich meer aan de G-vector aanpassen – de liminal angle werd kleiner – en dat de wortels bij een hogere versnelling meer geneigd zijn om een centrale wortel te ontwikkelen i.p.v een wortelbosje. Door de moeilijkheid/lastigheid van het experiment en onze geringe ervaring kon er niet zo’n grote nauwkeurigheid behaald worden.


Go to the INDEX page